Give a Day ontwikkelde samen met Stad Aalst, Dendermonde, Roeselare en de 13 Buurtgezel gemeentes van Samenlevingsopbouw Limburg RIMO de nieuwe revolutie in buurtgerichte zorg en burenhulp: De Burenmatcher! Het systeem matcht voor kleine praktische hulp, gezellige activiteiten voor verbinding of het samen organiseren van een buurtproject. Samen naar een warme, sociale en zorgzame buurt.

Op naar 100% inclusie via een slimme gemeentelijke buurtgerichte zorg en burenhulp

Buren die er zijn voor elkaar, zijn blije buren. Actieve positieve inzet maakt hen gelukkiger, gezonder en socialer. Gemeentes hebben er alle baat bij om burenhulp en buurtgerichte zorg in de gemeente te ondersteunen, promoten en te versterken in de strijd tegen eenzaamheid en voor sterk samenhangende warme buurten. Bij Give a Day helpen we je met het opzetten van een gecoördineerd buurtgerichte zorg beleid met een technologie die 100% inclusie mogelijk maakt.

Waar te beginnen?

Vraag de uitgebreide stappen voor burenhulp en buurtgerichte zorg op inclusief technische fiche.

De gemeentelijke burenmatcher voor een sterke buurt

In de online white label gemeentelijke burenmatcher maken buren eenvoudig hun vraag en aanbod bekend voor praktische hulp, gezelschapsvragen of buurtprojecten. Via eenvoudige filters zoeken buren doorheen de zoekertjes en vinden ze elkaar. Een mail stelt de juiste buur op de hoogte via de automatische slimme matching.

Match niet-digitale buren met de slimme telefooncentrale

Een volledig geautomatiseerde telefooncentrale technologie belt niet-digitale buren op na een intake gesprek met een buurtwerker. De buurttelefoon zoekt aan de hand van enkele simpele vragen de juiste match met de juiste buur. In enkele minuten krijgen ze de juiste buur aan de lijn. Fantastisch toch? Met deze telefooncentrale bereik je als gemeente alle buren van jong tot oud, digitaal en niet-digitaal!

Volg op vanuit de gemeente via de admin back office

Via de burenmatcher werk je samen aan warmere buurten. In elke buurt zijn er ook kwetsbaren, die extra zorg, aandacht of begeleiding nodig hebben. Dit vraagt om een goede opvolgtool en klachtenloket: de admin backoffice. Zo hou je als gemeente een oogje in het zeil op de meest efficiënte manier met respect voor de privacy en spring je bij waar nodig vanuit je wijkwerking, dienstencentra of straathoekwerk.

Krijg onze gratis info fiche voor meer informatie

Cookies

Deze site maakt gebruik van cookies die uw voorkeuren opslaan om op die manier het surfen te vergemakkelijken. Lees meer over ons cookiebeleid.